Schaatsen door de ruimte met luidruchtige geweren
High on Life 2 keert helderder en luider terug naar zijn absurde sci-fi universum. Ontwikkeld door Squanch Games, deze praatgrage alien actie shooter gaat verder met het avontuur, verwacht grotere setpieces, snellere verplaatsingen, en nog meer agressief dom wapen banter. Je bent opnieuw een intergalactische probleemoplosser, die tussen een galaxy-brede conventie, een door aliens gerund mensen-dierentuin, en het prikken in een schimmige samenzwering pingpongt.
Meer wapens, meer praatjes
High on Life 2 behoudt zijn gimmick van praatende wapens terwijl ze terugkeren met nieuwe gezichten en nieuwe trucs, en ze blijven grappen maken terwijl je schiet. De belangrijkste wending is beweging, aangezien je nu rondrijdt op een skateboard, waarbij je grinds, kickflips en momentum gebruikt om ontmoetingen aan elkaar te rijgen. Die extra snelheid voegt flow toe, waardoor gevechtsroutes en omgevingspuzzels worden geopend.
Omgevingen zijn kleurrijker en gevarieerder dan voorheen, en de doelstellingen van de niveaus leunen op zichtgrappen en chaotische niveaus. De kunstrichting legt de nadruk op neonvuil en vreemde biologie, terwijl de soundtrack en VO de energie hoog houden. De humor kan echter polariserend zijn en kan na enige speeltijd herhalend zijn voor sommigen. Bovendien kan het overweldigend zijn.
Luid, snel en onverbeterlijk vreemd
High on Life 2 verdubbelt de chaotische charme van zijn voorganger, met snellere verkenning, vreemdere omgevingen en dezelfde onophoudelijk pratende wapens. De skateboardmechaniek brengt nieuwe dynamiek in de strijd en verkenning, waardoor de gameplay dynamischer aanvoelt. Terwijl de humor fans van absurditeit zal verrassen, kan het voor anderen na lange sessies irritant worden. Uiteindelijk is het een levendige, luide en bizarre vervolg dat volledig in zijn vreemdheid leunt.