Schaatsen door de ruimte met luidruchtige geweren
High on Life 2 keert helderder en luider terug naar zijn absurde sci-fi universum. Ontwikkeld door Squanch Games, deze praatgrage alien actie shooter gaat verder met het avontuur, verwacht grotere set pieces, snellere verplaatsingen, en nog meer agressief gekke wapen grappen. Je bent opnieuw een intergalactische probleemoplosser, die tussen een galaxy-brede conventie, een door aliens gerund mensenzoog, en het prikken in een schimmige samenzwering pingpongt.
Meer wapens, meer praatjes
High on Life 2 behoudt zijn gimmick van praatende wapens terwijl ze terugkeren met nieuwe gezichten en nieuwe trucs, en ze blijven grappen maken terwijl je schiet. De belangrijkste wending is beweging, aangezien je nu rondrijdt op een skateboard, gebruikmakend van grinds, kickflips en momentum om ontmoetingen aan elkaar te rijgen. Die extra snelheid voegt flow toe, waardoor gevechtsroutes en omgevingspuzzels worden geopend.
Omgevingen zijn kleurrijker en gevarieerder dan voorheen, en de doelstellingen van de levels leunen op zichtgrappen en chaotische levels. De kunstrichting legt de nadruk op neonvuil en vreemde biologie, terwijl de soundtrack en VO de energie hoog houden. Echter, de humor kan polariserend zijn en kan herhalend zijn voor sommigen na een bepaalde speelperiode. Bovendien kan het overweldigend zijn.
Luid, snel en ongegeneerd vreemd
High on Life 2 verdubbelt de chaotische charme van zijn voorganger, met snellere verkenning, vreemdere omgevingen en dezelfde onophoudelijk praatgrage wapens. De skateboardmechaniek injecteert nieuwe dynamiek in de strijd en verkenning, waardoor de gameplay dynamischer aanvoelt. Terwijl de humor fans van absurditeit zal verheugen, kan het anderen na lange sessies tegenstaan. Uiteindelijk is het een levendige, luide en bizarre vervolg dat volledig in zijn vreemdheid leunt.